Základní vztah je v této souvislosti tradičně garant/klient. Garant je zástupce společnosti, která daný e-learningový projekt připravila, většinou školitel, instruktor. Ten poskytuje svůj e-lerningový model klientovi a dohlíží na činnost a efektivitu práce týmu. Podstatou fungujícího týmu je projektový manažer, který ručí za časovou stránku implementace a zprostředkovává kontakty s klientem nebo jednotlivými členy týmu. Důležitou osobou je i specialista v oboru dokumentace, shromažďování knih, článků, videozáznamů apod.
Zavedení e-learningu by se dále neobešlo bez instruktážního projektanta, jehož úkolem je analyticky vytvářet specifické učební cíle, interaktivní cvičení a hodnotící otázky. Scénáře, které tento člověk vytvoří pak zpracovává spisovatel. Ten určuje přesná slova, věty, obrázky, videa atd., která se v e-learningovém programu objeví. V mnohém mu musí být nápomocen i grafik. Neodmyslitelným členem týmu je pak programátor. Programátor zpracovává vize všech výše jmenovaných členů týmu.
Vytvořením programu však zavádění e-learningu nekončí. Postprodukce vyžaduje zejména specialisty na zvuk a obraz. Jakmile tito dokončí svou práci, přichází na řadu posuzovatel kvality programu. V neposlední řadě k týmu patří i administrativní pracovníci, jejichž úkolem je usnadnění komunikace, distribuce materiálů atd. Article source E-Learning Guru - informační zdroj o e-learningu Read more articles from E-Learning Guru